X
تبلیغات
رایتل

تفرد

برند شما به احساسات مرتبط است


وقتی بحث برندسازی مطرح باشد، حال چه برند شخصی یا تجاری، مؤلفه‌های زیادی وجود دارند که باید به گونه‌ای منظم کنار یکدیگر قرار گیرند تا برند ساخته شود. این مؤلفه‌ها را می‌توانیم به دو دسته کلی تقسیم کنیم. دسته اول مؤلفه‌های ذهنی و دسته دوم مؤلفه‌های عاطفی هستند. اگر چه مؤلفه‌های ذهنی را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت، هنگامی که به قدرت برند فکر می‌کنیم این مؤلفه‌های عاطفی هستند که ارتباط اساسی افراد با برند را ایجاد می‌نمایند.

خوب به این قضیه فکر کنید. مطلوبیت یک برند تا حد زیادی ریشه در احساسات افراد دارد. به همین خاطر ضروری است که وقتی بحث برندتان مطرح می‌شود، به مؤلفه‌هایی که بر احساسات افراد تأثیر می‌گذارد توجه کنید. در ادامه این مؤلفه ها ذکر شده اند:

1) درستی

افراد برای اصول، اهمیت زیادی قائل هستند. اصول مشترک افراد را گرد یکدیگر می‌آورد تا شبکه‌ها و جوامع را بیافرینند. مهم است که در هر جایی هستید، صرفنظر از این که اصول شما چه هستند به آن‌ها پایبند باشید. این پایبندی همان چیزی است که درستی را در برند شما ایجاد می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد دریابند شما چه جور فردی یا چه نوع کسب و کاری هستید. علاوه بر این درستی، بستری را فراهم می‌آورد که بر مبنای آن می‌توانید از جایگاه خودتان به عنوان یک شخص یا کسب و کار دفاع کنید.

2) خوشنامی

خوشنامی چیزی است که بسیار به درستی مرتبط است و آن مؤلفه‌ای از برندتان محسوب می‌شود که روی آن کنترل قابل توجهی دارید. وقتی پای خوشنامی در میان باشد، ثبات بسیار مهم است. لطفاً ثبات را با خشنودی اشتباه نگیرید. در این زمینه خاص، ثبات شامل رشد آرام است که ممکن است از یادگیری بیشتر، عهده‌دار شدن مسئولیت‌های بزرگتر و نظایر آن حاصل شده باشد. وقتی خوشنامی‌تان را افزایش می‌دهید، یکی از مؤلفه‌های ارزشمند برندتان را ایجاد کرده‌اید.

3) اعتماد

جای شگفتی نیست که اعتماد نیز مؤلفه مهم دیگری برای ایجاد برند است. اعتماد همان چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. ما می‌خواهیم بتوانیم به کسانی که می‌شناسیم، اعتماد کنیم و آن‌ها نیز بتوانند به ما اعتماد کنند. اعتماد، مطلوبیت و وفاداری را ایجاد می‌کند. اعتماد زیرساخت‌هایی را ایجاد می‌کند که به چیزی که همه به دنبال آن هستیم برسیم، یعنی رابطه.

4) روابط

ما به عنوان انسان به طور طبیعی به دنبال ایجاد رابطه هستیم. ما موجوداتی اجتماعی هستیم، به همین سبب به دنبال برقراری ارتباط با سایر افرادی هستیم که شبیه ما هستند، آن‌ها را دوست داریم و آن‌ها نیز ما را دوست دارند و می‌توانیم به یکدیگر اعتماد کنیم. این روابط جزء لاینفک همان چیزی است که تعیین‌می‌کند آیا در زندگی موفق بوده‌ایم یا نه. اگر نگوییم غیرممکن اما این کار دشواری است که بتوانیم با کسانی رابطه برقرار کنیم که درستی را پیشه نکرده‌اند.

نقل قول مشهوری وجود دارد که آن را به جرج براد (George Bradt) منتسب می‌کنند: «مردم محصولات را نمی‌خرند، بلکه آن‌ها برندها را می‌خرند». و اگر چه این نقل قول در حوزه کسب و کار مطرح شده است، اما مؤلفه‌هایی از برند که در بالا برشمرده شدند می‌توانند به سادگی نشان بدهند چگونه این نقل قول به برند شخصی نیز قابل تعمیم است. تفاوت در این است که در اینجا به جای خرید محصول، دیگران شما را می‌پذیرند و حرف‌تان را قبول می‌کنند. برای یک برند شخصی، به خصوص زمانی که به برند تجاری شما نیز مرتبط است، این دقیقاً همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.


نویسنده: ‌Gary J Nix


منبع: Entrepreneur


مترجم: سید ساجد متولیان

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)